Νέος χρήστης; Εγγραφείτε!    Username:     Password:         Απομνημόνευση;
Δεκέμβριος 2009
Δεκέμβριος 2009 - Mondeo ST220
Δεκέμβριος 2009
Κορυφαία οδική συμπεριφορά και υψηλές επιδόσεις
Χρήστης: ST220

Το 2009 κλείνει δυναμικά, με την παρουσίαση ενός μοναδικού αυτοκινήτου. Του Mondeo ST220 του Παύλου.

Πολλές φορές αρκούν ελάχιστες λέξεις για να αποδώσει κανείς την αξία ενός αυτοκινήτου. Ένα τέτοιο μοντέλο είναι και το Ford Mondeo ST. Όμως, για αναρωτηθείτε πόσο συχνά έχει τύχει να συναντήσετε στους ελληνικούς δρόμους τετράθυρα μοντέλα των οποίων ο κυβισμός φτάνει ή ξεπερνά τα τρία λίτρα...

Την απάντηση προφανώς τη γνωρίζουμε όλοι. Όπως και να έχει πάντως το θέμα, στη θέα ενός μοντέλου επιδόσεων, το πρώτο που κάνουν οι περισσότεροι είναι να ρίξουν μια... κλεφτή ματιά προς τον τυχερό ιδιοκτήτη του. Βλέπετε, το σχετικά υψηλό κόστος κτήσης σε συνδυασμό με το αυξημένο φορολογικό τεκμήριο αποτελεί το λόγο για τον οποίο ελάχιστοι είναι αυτοί που γεύονται τους "απαγορευμένους" για την Ελλάδα. Πώς μπορεί λοιπόν κανείς να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο όπως το Mondeo ST; Η απάντηση είναι πολύ απλή, φτάνει κανείς να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Πέρα πάντως από τα παραπάνω, το ταχύτερο Mondeo παραγωγής αποτελεί αυτήν τη στιγμή μία από τις καλύτερες επιλογές στο "είδος του". O δυνατός τρίλιτρος V6 κινητήρας συνδυάζεται άψογα με το κυριολεκτικά άκαμπτο πλαίσιο του αυτοκινήτου συνθέτοντας ένα σύνολο το οποίο θα ζήλευαν αρκετά GT μικρότερων segment.

Οι 226 ίπποι αποδίδονται στις 6.150σ.α.λ., ενώ το μεγαλύτερο μέρος της μέγιστης τιμής της ροπής -280Nm στις 4.900σ.α.λ.- δίνει την εντύπωση ότι εμφανίζεται σχεδόν σε όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα. Τη δύναμη αυτή ο τυχερός ιδιοκτήτης έχει φροντίσει να την ενισχύσει με το σετ εξάτμισης Milltek Sport Mondeo ST220 Exhaust System , με μπουζί Denso iridium power και με φίλτρο ελευθέρας K&N στην εργοστασιακή θέση.

Για αυτόν το λόγο, ο τελευταίος δεν δείχνει να πτοείται από τη καλή κλιμάκωση του εξατάχυτου κιβωτίου -ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες- επιταχύνοντας -όποια σχέση και αν έχεις "κουμπώσει"- με άνεση το αμάξωμα των 1.465 κιλών. Ωστόσο, οι θετικές εντυπώσεις που αποκομίζεις από το μοτέρ δεν σταματούν μόνο στην απόδοση της ισχύος αλλά συνεχίζουν και στη βελούδινη λειτουργία του, χαρακτηριστικό παράδειγμα των κινητήρων με διάταξη V.

Το εν λόγω μηχανικό σύνολο ανήκει στη σειρά Duratec και βασίζεται σε αυτό του Maverick με διαφορετική, όπως θα ήταν φυσικό, χαρτογράφηση και απόδοση της ισχύος. Επιπλέον, σημαντικές βελτιώσεις έχουν υποστεί τα συστήματα λίπανσης και εξαγωγής, ενώ διαφορετική είναι και η διαχείριση του συστήματος τροφοδοσίας, καθώς ο χρονισμός και το ύψος βύθισης των βαλβίδων είναι τροποποιημένα για καλύτερη "αναπνοή" και κατ΄επέκταση απόδοση του κινητήρα.

Ο επιλογέας ταχυτήτων υπακούει άμεσα στις εντολές του οδηγού χωρίς να εμφανίζεται απρόθυμος στις γρήγορες μετακινήσεις του. Το τιμόνι με 2,8 στροφές από άκρη σε άκρη είναι σαφές.

Στις υψηλές ταχύτητες το Mondeo ST κινείται σαν βέλος με απόλυτη σταθερότητα χωρίς ο θόρυβος του κινητήρα να ενοχλεί. Στις κλειστές καμπές και όταν θελήσεις να κινηθείς γρήγορα, το αυτοκίνητο σε ενθουσιάζει με τον τρόπο που στρίβει. Με κανονικές γραμμές κοντά στο όριο εμφανίζονται προοδευτικά υποστροφικές τάσεις, οι οποίες σε κάθε περίπτωση ελέγχονται. Εάν επιχειρήσεις να κλείσεις τη γραμμή σου κατά τη διάρκεια της στροφής, το βάρος μετατοπίζεται με τέτοιο τρόπο που μπορείς προοδευτικά να γλιστρήσεις και να απολαύσεις τις αρετές ενός τόσο καλοζυγισμένου αυτοκινήτου.

Αν βέβαια το παρακάνεις και καταφέρεις με αρκετή προσπάθεια να ξεπεράσεις τα παθητικά χαρακτηριστικά τετραδιεύθυνσης της "ενισχυμένης" πίσω διάταξης πολλαπλών συνδέσμων, θα εμφανιστούν υπερστροφικές τάσεις οι οποίες ελέγχονται με τους κατάλληλους χειρισμούς.

Σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του Mondeo, το πολύ καλό σε απόδοση σύστημα πέδησης έχει εύλογα ενισχυθεί με μεγαλύτερους -300 χιλιοστά- σε διάμετρο αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς δίσκους των 280 χιλιοστών πίσω. Όπως θα περίμενε κανείς, όλα τα παραπάνω στοιχεία συνδυάζονται άψογα μεταξύ τους συνθέτοντας την εικόνα ενός πολύ γρήγορου sedan.

Αυτό όμως που πραγματικά εκπλήσσει και επιβάλλει την απονομή ευσήμων στους μηχανικούς της Ford είναι ο τρόπος με τον οποίο το Mondeo περνά από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Φτάνει να σκεφθεί κανείς ότι στις ζάντες των 18 ιντσών , τις οποίε ο Παύλος έχει βαμμένες νίκελ μάυρες, τοποθετούνται ελαστικά χαμηλού προφίλ, διαστάσεων 225/40... Η απόλυτη αυτή αίσθηση ενισχύεται και με τα βελτιωμένα σινεμπλόκ πίσω γέφυρας με το κιτ της powerflex.

Το απόλυτο σύνολο ολοκηρώνεται από τις μεμβράνες Llumar που δίνει μαι απόλυτα άγρια αίσθηση στο ήδη εξεζητημένο σύνολο.

Από εμάς να ευχηθούμε καλές διαδρομές και πολλές ευχάριστες στιγμές στον τυχερό κάτοχο.

Κείμενο: oddin - Chr2005
Φωτογραφίες: Almiaris
Επιστροφή
Φωτογραφίες
Εκδηλώσεις
Μέλος:
Μοντέλο: