Νέος χρήστης; Εγγραφείτε!    Username:     Password:         Απομνημόνευση;
Μάρτιος 2014
Μάρτιος 2014 - Mondeo MK3 1.8 4D
Μάρτιος 2014
Ο Κόμης Monde(o)Νίκος!
Χρήστης: hatziman

Ο Κόμης Monde(o)Νίκος!

Αυτόν τον μήνα σας παρουσιάζουμε το Mondeo MK3 του Νίκου (a.k.a. Hatziman), ένα Mondeo σαν όλα τ'άλλα. Ή μήπως όχι;


Όμορφο και καλοστημένο

Όχι, δεν είναι σαν όλα τ'άλλα, κάποτε ήταν, τώρα είναι πολύ διαφορετικό! Άγριο σε εμφάνιση, πιο όμορφο, χαμηλωμένο και γρηγορότερο. Κοιτάζοντας το Mondeo από μακρυά ξεχωρίζουν οι 18άρες ζάντες από Focus ST MK2 που μαρτυρούν τον ξεχωριστό χαρακτήρα του και συνδυάζονται με τα ελαστικά Eagle F1 Asymmetric 2 της Goodyear, διάστασης 225/40/18, ενώ για να χωρέσουν, χρησιμοποιήθηκαν οι απαραίτητοι αλουμινένιοι αποστάτες 15 και 20 χιλιοστών της SCC, εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

Αλλά πριν πάμε στα του στησίματος, ας δούμε πρώτα τα της εμφάνισης. Εμπρός έχουν τοποθετηθεί, εκτός των "angel eyes" στα φανάρια, φώτα ημέρας 6000Κ της Philips και διακοσμητικό χρωμίου στον προφυλακτήρα. Οι αντιηλιακές μεμβράνες Performer 35 της ASWF, εκτός της πιο ενδιαφέρουσας εμφάνισης που προσδίδουν, κάνουν και τη ζωή των επιβατών πιο... δροσερή τις ηλιόλουστες μέρες.

Στο πίσω μέρος του Mondy, ο Νίκος του έχει αλλάξει τα φώτα, κυριολεκτικά, καθώς τα εργοστασιακά φανάρια έχουν αντικατασταθεί με Chromed Lexus style. Η Richbrook επίσης, με διάφορα καλούδια της, στολίζει και τονίζει λεπτομέρειες όπως κεραία, βίδες και βάση πινακίδας, τάπα λαδιών και βαλβίδες ελαστικών.

Το παρόν δίνει και η αεροτομή τύπου "φιλέτο" στο πορτ παγκάζ, ενώ στο κάτω μέρος οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης φτιάχνουν την μέρα του Νίκου στο άκουσμά τους. Στο εσωτερικό, κάνουν αισθητή την παρουσία τους τα μεταλλικά καλύμματα σε πόρτες, διακόπτες καθρεφτών και αεραγωγών, αλλά και το κιτ αλουμινιένων πεντάλ. Τη διαφορά όμως κάνουν το start button και ο φωτιζόμενος λεβιές ταχυτήτων! Είναι γνωστό ότι ο Νίκος αρέσκεται στο φως, εξού άλλωστε και οι έξτρα πλαφονιέρες στο χώρο των πίσω επιβατών και των αποσκευών.

Μέσα από τις ζάντες διακρίνονται τα αλλαγμένα φρένα, τομέας που έχει γίνει εκτενής δουλειά και επιβάλλεται να γίνεται, ειδικά όταν το αυτοκίνητο είναι βαρύ και έχουν προϋπάρξει και μηχανικές παρεμβάσεις. Στο εμπρός μέρος λοιπόν, έχουν μπει δαγκάνες από Focus ST MK2 (βαμμένες σε κόκκινο χρώμα), δισκόπλακες της ZeroSixty μεγαλύτερης διάστασης 320 mm και τακάκια EBC Yellowstuff. Ανάλογη δουλειά έχει γίνει και στο οπίσθιο σύστημα φρένων και φυσικά με σωληνάκια υψηλής πίεσης (HEL) στα οποία ρέουν πλέον τα νέα υγρά φρένων RBF 600 της Motul.

Το χαμήλωμα και η βελτίωση της ανάρτησης που έρχεται από τα κίτρινα Koni sport αμορτισέρ και τα ελατήρια χαμηλώματος Eibach pro, δημιουργεί ένα αξιόμαχο σύνολο που έχει δώσει άλλη έννοια στο "στρίβειν" ενός οικογενειακού αυτοκινήτου! Για τις ευθείες δε χρειάζεται να αναφέρουμε τίποτα, με ένα αυτοκίνητο σαν το Mondeo MK3 και δη τον Κόμη, απλώς "καταπίνονται".


Από μηχανής... θεϊκό

Το "πείραγμα" για παραπάνω δύναμη, δε θα μπορούσε να λείπει, οπότε κάτω από το καπό οι αλλαγές είναι εξίσου πολλές. Εκτός λοιπόν του παραμετροποιημένου προγράμματος της SuperChips (Bluefin), στο κυνήγι της δύναμης συμβάλλουν η εισαγωγή με την 76 χιλιοστών σωλήνα και την φιλτροχοάνη της Green, ενώ το ρεύμα στα νέα μπουζί ιριδίου της Denso IT20, το έχουν αναλάβει τα μπουζοκαλώδια Magnecor KV85. Σημαντική βελτίωση εδώ, είναι και οι εκκεντροφόροι πρώτου σταδίου της Cosworth, αλλά και η "ψαγμένη" μεγαλύτερης διαμέτρου πεταλούδα CFM, διάστασης 67mm. Από την ίδια εταιρία (CFM), προέρχεται και το κιτ γραναζιών (underdrive pulleys) στροφάλου και αντλίας νερού.

Για την σωστή εξαγωγή, ο Νίκος κατέφυγε στην λύση ενός καταλύτη διακοσίων κυψελών από την Magnaflow και σε χειροποίητα καζανάκια, ένα ελεύθερο μεσαίο και δύο τελικά, με τις δύο απολήξεις να βγάζουν... μελωδίες! Σε έναν μη κοινό σε βελτίωση κινητήρα, ο Νίκος έδειξε χαρακτήρα και ταυτόχρονα τον δρόμο στους υπόλοιπους επίδοξους βελτιωτές των Mondeo MK3, καταφέρνοντας να ανεβάσει τα νούμερα της ισχύος και της ροπής.


Κάπου εδώ, τραβάμε το χειρόφρενο της παρουσίασης αυτού του τόσου ξεχωριστού αυτοκινήτου. Ο Νίκος ξέρει καλά τα μονοπάτια της βελτίωσης και μόνο μετά από μελέτη προχωρά σε αλλαγές στον Κόμη του. Να συνεχίσεις έτσι Νίκο, να σας θαυμάζουμε αμφότερους!

 

Δείτε εδώ το video

Κείμενο: McRae_FAN
Φωτογραφίες: fiesta s
Επιστροφή
Φωτογραφίες
Εκδηλώσεις
Μέλος:
Μοντέλο: