Νέος χρήστης; Εγγραφείτε!    Username:     Password:         Απομνημόνευση;
Δεκέμβριος 2014
Δεκέμβριος 2014 - Fiesta mk7 mountune performance
Δεκέμβριος 2014
The art of tuning…
Χρήστης: pitbull

Το 2014 έφτασε στο τέλος του κι οι παρουσιάσεις για το έτος αυτό κλείνουν με ένα αυτοκίνητο, που εύκολα θα μπορούσε να πει κανείς ότι "τό'σκασε" από κάποια ασφάλτινη ειδική διαδρομή και κυκλοφορεί ανάμεσά μας. Μιας και τα πολλά λόγια είναι περιττά, σας παρουσιάζουμε το Fiesta MK7 1.6 MR155 του Μπάμπη, a.k.a. pitbull, το πρώτο -και μάλλον μοναδικό- στην Ελλάδα.


The art of tuning…


… με όλη την σημασία της φράσης. Κι αυτό γιατί δεν πρόκειται για απλά ένα πειραγμένο Fiesta, αλλά για ένα πλήρως βελτιωμένο σε όλους τους τομείς, με ανταλλακτικά «κοσμήματα» κατόπιν εξονυχιστικής μελέτης και ψαξίματος.

Δεν υπάρχει περίπτωση να μην σου τραβήξει το βλέμμα από όπου κι αν το κοιτάξεις...
Μπροστά ξεχωρίζουν η αλλαγμένη μπροστινή γρίλια από το ασιατικό μοντέλο, ο αγωνιστικός γάντζος trs και οι χρωματικά τονισμένες λεπτομέρειες α-λα-RS στον προφυλακτήρα, που παραπέμπουν σε αγωνιστικό Fiesta, καθώς και τα xenon φώτα και προβολάκια ομίχλης με φώτα ημέρας LED (angel eyes).

Στα πλαϊνά το βλέμμα κεντρίζουν οι φιμέ μεμβράνες της 3Μ, οι ανεμοθραύστες της heco, τα spoilers κι οι 17” μαύρες ζάντες ΜΟΜΟ Revenge με τα κίτρινα σιρίτια, οι οποίες σε συνδυασμό με την ρυθμιζόμενη ανάρτηση χαμηλώματος* γεμίζουν τους θόλους των τροχών.

Στο πάνω μέρος, η carbon look μεμβράνη της 3Μ που έχει τοποθετηθεί προσδίδει επίσης μια αγωνιστική «εσάνς» στο όλο σύνολο, ενώ στο πίσω μέρος δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη η διπλή απόληξη της εξάτμισης, για την οποία λεπτομέρειες θα δούμε στην συνέχεια. «Κερασάκι στην τούρτα» αποτελούν τα κίτρινα λογότυπα της Ford.


Με την δύναμη της... Mountune!


Όποιος ψάξει για βελτιώσεις για τον 1.6 Ti-VCT  του Fiesta θα βρει διάφορες προτάσεις, άλλες πιο απλές κι οικονομικές - όχι δοκιμασμένες όμως και χωρίς απτά αποτελέσματα, κι άλλες οικονομικά δυσπρόσιτες μεν αλλά με δείγματα γραφής. Ο Μπάμπης ακολούθησε την δεύτερη περίπτωση, κι επέλεξε το κιτ της Mountune, μιας εταιρείας που ασχολείται ιστορικά με την βελτίωση των μοντέλων της Ford.

Το εν λόγω κιτ βελτίωσης MR155 κατά βάση απαρτίζεται από την ολόσωμη εξάτμιση (αποτελούμενη από χταπόδι τύπου 4-1, αγωνιστικό καταλύτη 200 κυψελών και τελικό με διπλές απολήξεις), τους εκκεντροφόρους με προφίλ ορισμένο από την Mountune, την πιο ελεύθερη εισαγωγή αέρα (βελτιωμένο φιλτροκούτι κι ελεύθερο φίλτρο αέρα) και το αναπροσαρμοσμένο για την περίσταση πρόγραμμα.

Κάποιος  θα πίστευε πως μετά από την τοποθέτηση του κιτ όλα θα τελείωναν έτσι απλά. Στην περίπτωση μας, μιας και μιλάμε για το πρώτο MR155 στην Ελλάδα, τα πράγματα δεν έμελλε να είναι τόσο εύκολα. Χρειάστηκαν μέρες ψαξίματος, συνομιλιών, δοκιμών, μετρήσεων και περαιτέρω βελτιώσεων και προσθηκών τόσο από τον Μπάμπη αλλά κι από όσους ασχολήθηκαν με το εγχείρημα αυτό, προκειμένου να τελειοποιηθεί το αυτοκίνητο και να αποδώσει το μέγιστο δυνατό. Μερικές από τις νέες προσθήκες είναι ο πολλαπλασιαστής της Accel, τα μπουζοκαλώδια 5star 9.5mm σε συνδυασμό με μπουζί πλατίνας κι η custom εισαγωγή αέρα με φιλτροχοάνη K&Ν.

Τροποποιήσεις έχουν γίνει και στο κιβώτιο ταχυτήτων, με αλλαγή κορωνοπήνιου για πιο πυκνή κλιμάκωση σε συνδυασμό με μακριά γρανάζια της 5ης σχέσης.


Φτάνοντας το καλό στο καλύτερο


Μετά από τέτοια βελτίωση του κινητήρα, τόσο το στήσιμο όσο και το σύστημα πέδησης του Fiesta δεν θα μπορούσαν να μην αναβαθμιστούν κι αυτά με την σειρά τους.
Έτσι λοιπόν, το ήδη καλό στήσιμο του αυτοκινήτου ανέβηκε ακόμα επίπεδο με την προσθήκη της ρυθμιζόμενης σε ύψος ανάρτησης *st-xta –κατασκευασμένης από την KW- με αλουμινένια top mount και δυνατότητα ρύθμισης rebound και camber.

Τα φρένα αναβαθμίστηκαν επίσης χάρη στην προσθήκη δαγκανών μπροστά από Μondeo με κατάλληλους αντάπτορες, δίσκων 300mm από Focus ST170 μαζί με τακάκια brembo και σωληνάκια υψηλής Hell, ενώ πίσω τοποθετήθηκαν δαγκάνες από Focus ST170, δίσκοι 280mm και τακάκια brembo, πλακάκια αλουμινένια για τις δαγκάνες, αποστάτες για το abs, σωληνάκια υψηλής πίεσης hell και καινούργια ντίζα χειρόφρενου. Τέλος, το πάτημα του Fiesta έχει βελτιωθεί χάρη στα λάστιχα Continental sportcontact5 που πλαισιώνουν τις προαναφερθείσες νέες ζάντες, ενώ έχουν τοποθετηθεί αποστάτες στους τροχούς 12mm πίσω και 7mm μπροστά.


Το όλο εγχείρημα ολοκληρώνεται -προς το παρόν, κατά τον Μπάμπη- με μικρές αλλά ουσιώδεις προσθήκες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, που έχουν να κάνουν κυρίως με την τοποθέτηση οργάνων ελέγχου του κινητήρα, όπως ψηφιακό wideband AFR της prosport στον αριστερό αεραγωγό, OBD scanner της ultragauge για ανάγνωση ενδείξεων διάφορων παραμέτρων λειτουργίας και εσωτερικού φωτισμού.


Ευχόμαστε στον Μπάμπη καλά, ασφαλή κι ευχάριστα χιλιόμετρα και να συνεχίσει με τον ίδιο ζήλο και επιμονή στην περαιτέρω βελτίωση του πανέμορφου αυτοκινήτου του. Τον τρόπο ήδη τον γνωρίζει πολύ καλά, έχοντας πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού την ιδέα πως «εχθρός του καλύτερου είναι το τέλειο!»

 

Δείτε το video εδώ

Κείμενο: Latanen
Φωτογραφίες: StuparArt / alfa3delta
Επιστροφή
Φωτογραφίες
Εκδηλώσεις
Μέλος:
Μοντέλο: