Νέος χρήστης; Εγγραφείτε!    Username:     Password:         Απομνημόνευση;
Μάρτιος 2010
Μάρτιος 2010 - Ford Focus ST II 280HP
Μάρτιος 2010
Το κουρδιστό πορτοκάλι...
Χρήστης: STam_WRX

Το κουρδιστό πορτοκάλι αγρίεψε...

Αυτό είναι το μόνο που θα μπορεί κάποιος να σκεφτεί βλέποντας το αυτοκίνητο του Σταμάτη. Το αυτοκίνητο που επιλέξατε να παρουσιαστεί για Ford του μήνα Μαρτίου 2010. Η Ford TeamRS, ο κλάδος της εταιρίας που ασχολείται με τα αγωνιστικά και γρήγορα μοντέλα, έχει δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο ιδανικό για τους λάτρεις των επιδόσεων, που παράλληλα διακρίνεται για τον πολιτισμένο χαρακτήρα του.

Η εξέλιξη όμως αυτή δεν ήταν τόση, ώστε ο Stam_WRX να αρκεστεί μόνο σε αυτή. Με τον υπερτροφοδοτούμενο 5-κύλινδρο κινητήρα Duratec ST, 2.5 λίτρων να αποδίδει 225PS και να συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ομαλής λειτουργίας, η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 240 km/h, ενώ χρειάζεται μόνον 6.8 δεύτερα για να επιταχύνει από 0 στα 100 km/h.

Στοχεύοντας σε τέτοια δεδομένα επιδόσεων, το Focus ST κατατάσσεται δικαιωματικά στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.Όλα αυτά όμως στις εργοστασιακές ρυθμίσεις, κάτι που κάποτε είχε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Πρόσθετα στο ήδη ολοκληρωμένο μηχανικό σύνολο έχει τοποθετηθεί CAIS με φίλτρο από την K&N, πλήρες σετ εξάτμισης Moongoose, το εργοστασιακό intercooler αντικαταστάθηκε με άλλο από την εταιρεία ProAlloy και τοποθετήθηκε πρόγραμμα από την Cοde Red, ώστε να υποστηρίζονται όλα όσα τοποθετήθηκαν.Όλα αυτά τα πρόσθετα έχουν κάνει όλες τις εργοστασιακές μετρήσεις να φαντάζουν ανύπαρκτες...

Το Ford Focus φημίζεται για το έξοχο πλαίσιο, το οποίο διακρίνεται για την κορυφαία δυναμική του: ξεκινώντας από αυτή τη βάση η Ford TeamRS δημιούργησε το Focus ST. Η πρώτη γενιά Ford Focus έθεσε πρότυπα ανάρτησης που πολλοί εξακολουθούν να πιστεύουν ότι αποτελούν ορόσημο για το πλαίσιο του σημερινού συμπαγούς αυτοκινήτου. Πριν από επτά χρόνια, το σετάρισμα πλαισίου του Focus ήταν πολύ ανώτερο από οτιδήποτε άλλο υπήρχε στην κατηγορία 'C', και εξακολουθεί να αντιγράφεται ακόμα και σήμερα.

Η ανάρτηση, για παράδειγμα, είχε τόσο καλή διάταξη, που δεν χρειάστηκαν ριζικές αλλαγές ώστε να ενσωματωθεί απευθείας στη νέα γενιά Focus ή στη νέα έκδοση ST. Το Focus ST χρησιμοποιεί τον εμπρός άξονα του βασικού μοντέλου, ο οποίος έχει εγκάρσιους βραχίονες ελέγχου και γόνατα/ελατήρια δομημένα σύμφωνα με την αρχή MacPherson. Το ήδη άκαμπτο αμάξωμα του νέου Focus ενισχύθηκε περαιτέρω για την έκδοση ST: ένα έξτρα εγκάρσιο στοιχείο προστέθηκε ως μπάρα θόλων.

Οι διαστάσεις των ελατηρίων του ST υπολογίστηκαν ώστε να έχουν συνολική διαδρομή σχεδόν 200 mm, παρόλο που το αυτοκίνητο είναι χαμηλωμένο κατά 15 mm σε σχέση με το στάνταρ Focus. Ο πίσω άξονας έχει ρυθμιστεί μέσω σκληρότερων σινεμπλόκ για τους κάτω βραχίονες ελέγχου, ενώ η γεωμετρία του άξονα έχει προσαρμοστεί ώστε να αντεπεξέρχεται υψηλότερες πλευρικές δυνάμεις. Το ήδη άκαμπτο αμάξωμα ολοκληρώνεται ακόμα περισσότερο με την τοποθέτηση πίσω αντιστρεπτικής της Whiteline 24 χλστ. ρυθμιζόμενης, που ο ευτυχής κάτοχος του αυτοκινήτου ετοιμάζεται να τοποθετήσει.

Το EHPAS (Electric-Hydraulic Power Assisted Steering - Σύστημα Διεύθυνσης με Ηλεκτροϋδραυλική Υποβοήθηση) έχει προστεθεί στη νέα σειρά Focus διευκολύνοντας τους ελιγμούς με μικρές ταχύτητες και προσφέροντας καλύτερη αίσθηση του δρόμου καθώς και μεγαλύτερη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Η οδική συμπεριφορά του ST έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του ενθουσιώδους οδηγού αλλά ταυτόχρονα προσφέρει και μία αίσθηση πολιτισμένης οδήγησης. Για το ST τα εμπρός ελατήρια έχουν σκληρύνει κατά 30% ενώ οι αποσβεστήρες έχουν επαναρρυθμιστεί. Τα πίσω ελατήρια είναι επίσης πιο σκληρά κατά 30% και η διάμετρος της αντιστρεπτικής δοκού έχει αυξηθεί κατά 5% - όλα αυτά για την αναβάθμιση του Focus ST με έμφαση στην άψογη πρόσφυση και το εξαιρετικό κράτημα.

Γενικά, το χαμήλωμα του πλαισίου συμβάλλει στη θαυμάσια οδηγική εμπειρία. Η άριστη αυτή εργοστασιακή συμπεριφορά του αυτοκινήτου βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο με την τοποθέτηση νέας ανάρτησης αποτελούμενη από Bilstein αμορτισέρ και Eibach ελατήρια. Κάτι που κάνει το αυτοκίνητο πραγματικό τρένο. Το ST είναι εφοδιασμένο με ένα σύστημα πέδησης υψηλής απόδοσης: δαγκάνες μονού εμβόλου σε αεριζόμενα δισκόφρενα 320 mm μπροστά, ενώ οι πίσω δαγκάνες συνδυάζονται με δισκόφρενα 280 mm, οι οποίες δισκόπλακες και τακάκια έχουν αλλαχθεί με άλλα βελτιωμένα από την EBC, όπως και όλες οι δαγκάνες είναι βαμένες στο χρώμα του οχήματος. Επιπλέον, το ABS της Ford με Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πέδησης (EBD) προσφέρει ασφαλές και ελεγχόμενο φρενάρισμα κάτω από οριακές συνθήκες.

Το Ηλεκτρονικό Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας (ESP) της Ford διατίθεται επίσης με το Focus ST. Το ESP που παρεμβαίνει σε κρίσιμες οδηγικές καταστάσεις, φρενάροντας τους τροχούς έγινε ακόμα αποτελεσματικότερο μετά την αναβάθμιση που έγινε στα σωληνάκια πέδησης από άλλα υψηλής πίεσης. Όπως όλα τα μοντέλα Ford Focus, το Focus ST διαθέτει ένα ολοκληρωμένο πακέτο εξοπλισμού ασφαλείας. Περιλαμβάνει έναν άκαμπτο κλωβό επιβατών, προστασία ποδιών, κολόνα τιμονιού και πεντάλ που υποχωρούν, καθώς επίσης και πλευρικές δοκούς προστασίας θυρών. Ανάμεσα στα συστήματα παθητικής ασφάλειας είναι οι εμπρός και πλευρικοί αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, πυροτεχνικοί προεντατήρες και συστήματα προστασίας του αυχένα από τραυματισμούς στα εμπρός καθίσματα.

Ενώ το εξωτερικό του Focus ST προδίδει τις σπορ επιδόσεις του, το εσωτερικό επιβεβαιώνει ότι δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο Ford Focus. Μοναδικό πρόσθετο στοιχείο του Focus ST αποτελεί μια σειρά οργάνων, που είναι ενσωματωμένη στο πάνω τμήμα του ταμπλό, ώστε να δημιουργεί άμεση οπτική απήχηση και να το διαφοροποιεί από το στάνταρ Focus. Τα νέα όργανα, καθώς και το ταχύμετρο των 160-mph, το στροφόμετρο, οι δείκτες θερμοκρασίας και καυσίμου στον βασικό πίνακα οργάνων, φέρουν νέα, μοναδικά γραφικά με αλουμινένια πλαίσια, που δένουν αρμονικά με τα υπόλοιπα ένθετα από ματ αλουμίνιο στο εσωτερικό. Το δερμάτινο τιμόνι, το οποίο έχει ραφτεί με πορτοκαλί ραφές όπως και ο επιλογέας ταχυτήτων, έχει μεγαλύτερη διατομή στεφάνης με μεγάλες λαβές και τρεις ακτίνες από ματ αλουμίνιο. Καθίσματα: Ανοίγοντας την πόρτα του Focus ST, ο οδηγός νιώθει ότι βρίσκεται σε ένα ευχάριστο, φιλικό περιβάλλον, με μερικά τολμηρά, σπορ σχεδιαστικά στοιχεία.

Το ανήσυχο πνεύμα του ευτυχή κατόχου όμως έκανε επεμβάσεις και στο εξωτερικό του οχήματος. Οι προφυλακτήρες του οχήματος έχουν το κάτι το διαφορετικό από όλα τα άλλα ST. Το Φιλέτο προφυλακτήρα εμπρός (big mouth) και πίσω (στυλ διαχύτη) βαμμένα σε γκρι ματ. Επιπλέον στην μπροστά μάσκα διακρίνεται το λογότυπο SΤ που τοποθετήθηκε εκ των υστέρων και η μεγάλη αεροτομή και οι φιμέ μεμβράνες ολοκληρώνουν το ήδη όμορφο σύνολο. Από πλευράς μας να ευχηθούμε στον Σταμάτη καλούς στριφτερούς δρόμους με πολλά σκασίματα και έντεχνες δοκιμές...

Καλούς δρόμους!!

Κείμενο: almiaris
Φωτογραφίες: Queen_Corvette
Επιστροφή
Φωτογραφίες
Εκδηλώσεις
Μέλος:
Μοντέλο: