Νέος χρήστης; Εγγραφείτε!    Username:     Password:         Απομνημόνευση;
Πλύσιμο κινητήρα
Πλύσιμο κινητήρα
Πλύσιμο κινητήρα
Αποστάλθηκε από: georgio
Ημερομηνία: 09 Ιουνίου 2014

Επειδή βλέπω συχνά το θέμα να πηγαινοέρχεται, εδώ και σε άλλα forums, και επειδή πολλοί φοβούνται να το κάνουν επειδή δεν ξέρουν την διαδικασία λόγω έλλειψης τεχνικών γνώσεων, είτε είναι ηλεκτρολογικές, είτε ηλεκτρονικές, είτε μηχανολογικές, δεδομένου οτι είχα χρόνο αυτές τις μέρες, έπλυνα για άλλη μια φορά την μηχανή μου και είπα να τραβήξω μερικές photos για να φτιάξω ενα how to... ας ξεκινήσουμε λοιπόν...

Θεωρία.
Επειδή πολλά γράφονται κατά καιρούς, να ξεκινήσω λέγοντας οτι το ηλεκτρολογικό σύστημα του χώρου του κινητήρα είναι στεγανό μέχρι κάποιο σημείο. Αυτό δεν σημαίνει οτι θα το πάρουμε να πάμε για κατάδυση, αλλά ΟΛΕΣ οι φύσσες και οι αισθητήρες, έχουν προστασία απο νερό, έχουν στεγανωτικά. Σε αντίθετη περίπτωση, αν οδηγούσαμε σε καταιγίδα θα έσβηνε. Μιλάμε πάντα για μια ποσότητα νερού, και ΟΧΙ ΝΑ ΤΟ ΠΝΙΞΟΥΜΕ η να το ρίξουμε στην θάλασσα! Ο εγγέφαλος συνήθως είναι μέσα στο αυτοκίνητο και σε περίπτωση που είναι στον χώρο της μηχανής, υπάρχει εργοστασιακή πρόβλεψη να είναι στεγανός και τα καλύματα και η φύσσα, (η οι φύσσες του). Αν έχει ανοιχτεί στο παρελθόν απο άνθρωπο που δεν ξέρει τι κάνει, και πώς, δεν εγγυάται κανείς για την στεγανότητα του και φυσικά εγώ για οποιαδήποτε ζημιά. Αν ΔΕΝ έχει πειραχτεί, απλά δεν υπάρχει κίνδυνος. Το πλύσιμο του κινητήρα προυποθέτει ΠΑΝΤΑ διακόπτη κλειστό και κλειδί εκτός της κλειδαριάς του τιμονιού και αν θέλουμε να είμαστε και σίγουροι 100% βγάζουμε και τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας, εφόσον σημειώσουμε πρίν κωδικούς ενεργοποίησης ηχοσυστημάτων, αν έχει κάτι τέτοιο, immobilizer και απενεργοποίηση συναγερμών. Αν έχουμε συναγερμό με κεντρική μονάδα και σειρήνα compact στον χώρο του κινητήρα, το σκεπάζουμε με πλαστική σακούλα.  Αν έχουμε φιλτροχοάνη την κλείνουμε και αυτή σε άλλη σακούλα, καλό είναι να αποφύγουμε να βραχεί. Αυτά όσον αφορά τις προφυλάξεις.

Απαιτούμενα.
1) Ενα πλυστικό, ακόμα και χαμηλής πίεσης. Τα μικρά είναι στα 100 bar. Μπορούμε και με απλό τρεχούμενο νερό με λάστιχο, απλά θα χρειαστούμε περισσότερη ώρα για τις επίμονες βρωμιές και ίσως πινελάκι.
2) Ενα καθαριστικό γράσσων και λαδιών. Αυτά γενικά λέγονται engine degreasers, είναι ειδικά μελετημένα για να προστατεύουν πλαστικά και λάστιχα. Εγώ χρησιμοποιώ [URL="http://honosweb.it/en/to-clean-your-car/1534-engine-cleaning-spray-600-ml-arexons-160678.html"]αυτό[/URL].
3) Αν υπάρχει κομπρεσέρ για πεπιεσμένο αέρα είναι επιθυμητό, αλλά δεν είναι υποχρεωτικό, μπορούμε να κάνουμε την ίδια δουλειά με σπρέυ πεπιεσμένου αέρα η φυσσώντας. Αυτό θα το δούμε παρακάτω, είναι προφύλαξη για να πάρει το αυτοκίνητο άμεσα μετά το πλύσιμο.

Πλύσιμο.
Τυλίγουμε σε πλαστική σακούλα φιλτροχοάνες, συναγερμούς κλπ. Αν έχουμε ballast xenon δεν υπάρχει λόγος, είναι στεγανά. Αν θέλουμε αποσυνδέουμε και την μπαταρία, ξεβιδώνοντας τον αρνητικό πόλο. Με τον κινητήρα πάντα κρύο, πάντα με τον κινητήρα παγωμένο πλένουμε εξάλλου, αν θέλουμε τον βάζουμε 3-4 λεπτά να δουλέψει ρελαντί για να ζεσταθεί λίγο εξωτερικά αν και δεν κρίνεται απαραίτητο, ψεκάζουμε παντού με το καθαριστικό αρκετά για να καλυφθούν οι επιφάνειες. Πολλαπλή εισαγωγής, χταπόδι, turbo, θόλους φτερών, μετώπη, όπου θέλουμε να καθαρίσουμε. Αν δεν έχουμε καθαριστικό μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πετρέλαιο, αλλά θέλει δουλειά με πινέλο μετά για να πάει παντού... Αφήνουμε 3-5 λεπτά για να μαλακώσουν οι βρωμιές με το καθαριστικό. Οσο περισσότερο αφήνουμε τόσο καλύτερα, αλλά μην το αφήσουμε και κανά τέταρτο, γιατί ίσως κάνει ζημιά σε βαμμένα πλαστικά. Γενικά ακολουθούμε τις οδηγίες του καθαριστικού. Ψεκάζουμε παντού και το αφήνουμε:


Αφού μαλακώσουν οι βρωμιές, ξεκινάμε με το πιεστικό να ξεπλένουμε σε κυκλικές κινήσεις. Δεν μένουμε σε ένα σημείο. το ακροφύσιο κινείται συνεχώς, αποφεύγωντας την εισαγωγή του αέρα αν είναι εκτεθειμένη η στην μετώπη. Περνάμε πολλές φορές μέχρι να ξεπλυθούν όλα καλά, θόλοι, πάνω μέρος κινητήρα, block, απο απόσταση 20-25cm και πάντα με κυκλικές κινήσεις. Θυμόμαστε να μην μένουμε ώρα σε ένα σημείο. Αν έχουμε ακροφύσιο ανοιχτής δέσμης χρησιμοποιούμε αυτό κατά προτίμηση, αλλιώς ότι έχουμε. Αν δεν έχουμε πιεστικό, χρησιμοποιούμε το λάστιχο ποτίσματος, με το δάχτυλο μπροστά για να ανέβει η πίεση του νερού και ψεκάζουμε απο πιο κοντά.

 

Μόλις τελειώσουμε, αν έχουμε κομπρεσέρ, φυσάμε τον κινητήρα για να στεγνώσει παντού. Κυρίως γύρω απο μπουζί, φύσσες, εγγέφαλο, όπου βλέπουμε φύσσες ηλεκτρολογικών, φυσάμε να στεγνώσει καλά. Αν έχουμε πολλαπλασιαστή, βγάζουμε τα καλώδια υψηλής και τα φυσσάμε. Αν έχουμε πηνίο, όπως στο δικό μου, ξεκουμπώνουμε τις πιπέτες και φυσσάμε καλά. Το κάνουμε ξεκουμπώνοντας ενα ενα καλώδιο για να μην μπλέξουμε την σειρά. Αν έχουμε πηνίο με μπουζί μαζί, όπως στα περισσότερα, απλά φυσσάμε το πάνω μέρος του κινητήρα να στεγνώσει εντελώς. Αν δεν έχουμε κομπρεσέρ, χρησιμοποιούμε σπρέυ πεπιεσμένου αέρα. Αν δεν έχουμε ούτε απο αυτό, καλό είναι να ξεκουμπώσουμε τις φύσσες και να φυσήξουμε έστω με το στόμα για να είμαστε σίγουροι. Οταν τελειώσουμε και με αυτό το μέρος της διαδικασίας, βγάζουμε τις πλαστικές σακούλες απο ότι έχουμε τυλίξει για προστασία, τσεκάρουμε οτι ο διακόπτης στο τιμόνι είναι κλειστός και ξαναβάζουμε τον πόλο που βγάλαμε και τον σφίγγουμε. Μετά, αφού κάνουμε ενα τελευταίο έλεγχο οτι δεν έχουμε ξεχάσει κάτι στον χώρο της μηχανής, βάζουμε μπροστά. ΚΑνονικά θα πάρει με την πρώτη αν έχουμε ακολουθήσει τα βήματα. Δεν είχα ποτέ πρόβλημα και έχω πλύνει πολλούς κινητήρες εκτός απο το δικό μου, ακόμα και Opel και VAG group, Γαλλικά όπως και Ιταλικά που θεωρούνται ευαίσθητα στα ηλεκτρονικά τους. Απο την στιγμή που δεν υπάρχει ρεύμα κατά την διάρκεια του πλυσίματος δεν μπορεί να γίνει ζημιά. Με το που θα πάρει η μηχανή μπροστά, ίσως μπερδεύει λίγο για 4-5 δευτερόλεπτα, αλλά είναι φυσιολογικό. Αυτό θα καθαρίσει μέσα στο πρώτο λεπτό. ΔΕΝ ΓΚΑΖΩΝΟΥΜΕ. Το αφήνουμε να στρώσει μόνο του. [COLOR="#FFFF00"]Αν δεν στρώσει, σβήνουμε την μηχανή και φυσσάμε να φύγει όλο το νερό απο παντού ξανά[/COLOR]. Με το που θα πάρει μπροστά, το αφήνουμε με ανοιχτό καπώ να δουλεύει για να εξατμιστεί η υγρασία. Θα σηκωθεί ντουμάνι απο τον ατμό, είναι φυσιολογικό, [COLOR="#FF0000"]σε καμμία περίπτωση δεν κλείνουμε καπώ ενώ δουλεύει η μηχανή, πρέπει να διαφεύγει ο ατμός ελεύθερα[/COLOR]. Μόλις δουλέψει αρκετή ώρα και σταματήσει τελείως ο ατμός απο την εξάτμιση, συνήθως εκεί κοντά θα πάρουν και τα βεντιλατέρ, σβήνουμε και αφήνουμε να παγώσει. Αν θέλουμε κλείνουμε και καπώ. Είναι πολύ σημαντικό να σταματήσει τελείως ο ατμός. Αν δεν σταματήσει δεν σβήνουμε μηχανή. Στο τέλος θα έχουμε ενα καθαρό χώρο κινητήρα.



Η διαδικασία είναι απο βιβλία μηχανολογικών και μετά απο εμπειρία ενασχόλησης με ηλεκτρολογικά και ηλεκτρονικά, όπως και μηχανολογικά. Πλένω πολλά χρόνια κινητήρες και δεν είχα ποτέ το παραμικρό πρόβλημα. Συνήθως όποιο θέμα προκύψει είναι απο κάποιο βήμα που δεν ακολουθήθηκε. Οπότε προσοχή και πάρτε τον χρόνο σας όταν κάνετε τέτοιες εργασίες, η βιασύνη είναι πάντα κακός σύμβουλος. Εξυπακούεται πως δεν είμαι υπεύθυνος για οτιδήποτε βλάβη δημιουργηθεί απο μη συμμόρφωση των οδηγιών... αν χρειαστείτε οτιδήποτε διευκρίνηση εδώ είμαι.

 

(Σημ. συντονιστή: χρησιμοποιήθηκε το Focus ως επιλογή, ισχύει όμως για όλα τα αυτοκίνητα!!!)

Κατηγορίες tutorials
Εκδηλώσεις
Μέλος:
Μοντέλο: