Σύμφωνα με την κοινoτική οδηγία, από το 2011 και μετά τα daylight running lights (drl's) θα υπάρχουν στον στάνταρ εξοπλισμό, όλων των καινούριων αυτοκινήτων που θα διατίθενται στην αγορά. Τι γίνεται όμως με τα προγενέστερα; Στο εμπόριο υπάρχουν διάφορες λύσεις aftermarket drl's. Στην περίπτωση που θα παρουσιάσουμε, επιλέγει το κιτ της Philips, daylight 4, με τέσσερα luxeon leds και αυτόματη μονάδα ελέγχου της λειτουργία τους σύμφωνα με την ECE R87 (εικ.1).
Ανοίγοντας την συσκευασία, παρατηρούμε ότι το κιτ της εν λόγω εταιρίας είναι υπερπλήρες από πλευράς παρελκομένων (εικ.2). Περιλαμβάνονται, εκτός από τα δύο φωτιστικά (1), δύο βάσεις στήριξης (2), μία μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου λειτουργίας των leds (3), καθώς και μια σακουλίτσα με όλα τα απαραίτητα για την τοποθέτησή τους (4) (βίδες, grovers, one touch connector & δεματικά). Και φυσικά ένα πληρέστατο εγχειρίδιο με οδηγίες εγκατάστασης σε πολλές γλώσσες, δυστυχώς όμως όχι στα ελληνικά!
Το πρώτο βήμα, συνίσταται στην ανεύρεση της σωστής θέσης τοποθέτησης των drls σύμφωνα με τις προδιαγραφές της ECE R48 (μέγιστο ύψος 1,5 μ από το έδαφος, μικρότερο 25 εκ. και μικρότερη μεταξύ τους απόσταση 6 εκ.) (εικ.3).
Αφού επαληθεύσουμε την θέση με την χρήση ενός μέτρου, κάνουμε και την οπτική επαλήθευση, για το αισθητικό αποτέλεσμα (εικ.4).
Στην συνέχεια, πρέπει να κοπεί το ένα κάθετο τμήμα από τις γρύλλιες της μάσκας, που εμποδίζει την τοποθέτηση. Για τον λόγο αυτό, έγινε χρήση ενός εργαστηριακού micromotor με αεριζόμενο δίσκο κοπής με αδαμάντινο φιλέτο, διπλής όψης (εικ.5).
Επειδή το συγκεκριμένο ή παρόμοιο εργαλείο, παρότι υπάρχει στο εμπόριο, είναι σχεδόν απίθανο να υπάρχει στην εργαλειοθήκη μας, μπορούμε, εναλλακτικά, να χρησιμοποιήσουμε ένα κοπίδι. Έτσι κι αλλιώς θα το χρησιμοποιήσουμε στη συνέχεια για να αφαιρέσουμε τα περισσεύματα του πλαστικού, το οποίο σημειωτέον, είναι μαλακό και εύκολο να κοπεί (εικ.6)
Αφού έχουμε δημιουργήσει τον απαραίτητο χώρο, βιδώνουμε την βάση στη θέση της, προσέχοντας την κλίση της να μην είναι μεγαλύτερη από 10 μοίρες από τον επιμήκη άξονα του αυτοκινήτου (εικ.7).
Μετά, με την χρήση ενός δράπανου, τρυπάμε το πλαστικό κάλυμα της μάσκας, ακριβώς πίσω από την βάση, εκεί όπου θα περάσουμε το καλώδιο τροφοδοσίας του φωτιστικού (εικ.8).
Περνάμε τα καλώδια στο χώρο της μηχανής, στερεώνωντάς τα όσο πιο προσεκτικά μπορούμε, ώστε να αποφύγουμε την επαφή τους με κινούμενα ή θερμαινόμενα τμήματα. Για τον λόγο αυτό ακολουθούμε την διαδρομή της εργοστασιακής καλωδίωσης, χρησιμοποιώντας και τα δεματικά που παρέχονται στη συσκευασία. ΠΡΟΣΟΧΗ : δεν κουμπώνουμε τα φωτιστικά στις βάσεις, προτού ολοκληρωθεί η διαδικασία! Πλησιάζουμε, όσο πιο κοντά μπορούμε στην μπαταρία του αυτοκινήτου (εικ.9-1).
Τοποθετούμε την μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου, κοντά στην μπαταρία ΧΩΡΙΣ να την στερεώσουμε, και αυτήν, αν δεν ολοκληρωθεί πρώτα η διαδικασία (εικ.9-2). Κατόπιν συνδέουμε στην μπαταρία τους ακροδέκτες (εικ.10) με σειρά, πρώτα στον θετικό πόλο και μετά στον αρνητικό!(εικ.10)
Συνδέουμε τα φωτιστικά με την μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου, κουμπώνωντας τις φίσες (εικ.9-3). Τώρα είμαστε έτοιμοι να δοκιμάσουμε αν ανάβουν. Βάζουμε εμπρός τον κινητήρα και ελέγχουμε την λειτουργία των leds. Αν ανάβουν και σβήνουν μαζί με την μηχανή, είναι οκ. Προχωράμε στο επόμενο βήμα, που είναι η σύνδεση του καλωδίου-οδηγού της μονάδας ελέγχου, με το καλώδιο ενός από τα φανάρια, που δίνει ρεύμα στα φώτα πορείας. Αυτό γίνεται για να επιτευχθεί η αυτόματη λειτουργία των drl's, σύμφωνα και με την ECE R87, που ορίζει, ότι αυτά θα πρέπει να παραμένουν σβηστά κατά την διάρκεια λειτουργίας των φώτων πορείας. Για τον λόγο αυτό, θα πρέπει να λυθούν τα φανάρια εμπρός (βλ. αντίστοιχο tutorial "αφαίρεση μπροστινών φαναριών (mondeo mk4)"). Όταν γίνει αυτό, αφαιρούμε την φίσα τροφοδοσίας από το φανάρι και ανιχνεύουμε το ζητούμενο καλώδιο. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα πολύμετρο ή καλύτερα την ίδια την μονάδα ελέγχου. Ανάβουμε τα φώτα του αυτοκινήτου στην μεσαία σκάλα και βάζουμε το πορτοκαλί καλώδιο της μονάδας ελέγχου σε μία μία στις εσοχές τις φύσας. Πάνω στην μονάδα υπάρχει ένα μπλε led. Όταν αυτό ανάψει, έχουμε βρει το κατάλληλο καλώδιο (εικ.11). Στην περίπτωσή μας είναι το Νο 14.
Χρησιμοποιούμε τον "κλέφτη" (one touch connector), που βρίσκουμε στην συσκευασία και τοποθετούμε παράλληλα σε αυτόν τα δύο καλώδια, το πορτοκαλί της μονάδας των drl's και αυτό των φώτων πορείας (εικ.12).
Κουμπώνουμε τον "κλέφτη", όσο πιο καλά μπορούμε, με την βοήθεια μιας πένσας ή ανάλογου εργαλείου (εικ.13) και επανατοποθετούμε την φίσα στο φανάρι. Ελέγχουμε την λειτουργία των drl's σε σχέση με τα φώτα του αυτοκινήτου. Πρέπει, όταν ανάβει ο κινητήρας να ενεργοποιούνται και όταν ανάψουν τα φώτα πορείας να σβήνουν και το αντίστροφο. Αν γίνεται αυτό, όλα είναι εντάξει και μπορούμε να προχωρήσουμε.
Τοποθετούμε τα φανάρια στη θέση τους, κουμπώνουμε τα drl's στις βάσεις τους και αφού τακτοποιήσουμε τις περίσσειες των καλωδίων με τα δεματικά, στερεώνουμε και την μονάδα ελέγχου των drl's σε ασφαλή θέση στο χώρο της μηχανής (εικ.14).
Τώρα είμαστε έτοιμοι να απολαύσουμε το αποτέλεσμα!
Καλή επιτυχία!!!